Saturday, December 24, 2011

(English) Utada Hikaru - First Love Chord

Akhirnya dpt jgak transpose lgu ni dari piano sheet ke kord gitar... hahaha xD
Dlm dua mggu akan datang, sy akan siapkan tablature gitar utk lagu ni... syn akn arrange smula lgu ni mgikut versi sy sndiri... yuhuuu... enjoy it... ^_^




Chord by: Annas Lavender
Singer: Utada Hikaru


Intro: G Em G C Bm Em D


Verse 1:
G        D/F#
Once in a while
             Em
You are in my mind
                    D
I think about the days that we had
  C                    D                 G         E G
And i dream that these would all come back to me


Reff:
 Em               Bm
If only you knew every moment in time
 C                    D
Nothing goes on in my heart
 D
Just like your memories
Em                     Bm
How I want here to be with you
C      D
Once more


Chorus:
 G                    D
You will always gonna be the one
            Em
And you should know
                            Bm
How I wish I could have never let you go
 C                 D
Come into my life again
            G
Oh, don't say no
                            D             Em
You will always gonna be the one in my life
                      Bm
So true, I believe i can never find
  C           D
Somebody like you
         G      Em G
my first love


Verse 2:
G       D/F#
Once in awhile
                Em
Your are in my dreams
                              D
I can feel the warmth of your embrace
   C                        D            G    E G
And I pray that it will all come back to me


Reff:
  Em                           Bm
If only you knew every moment in time
   C              D
Nothing goes on in my heart
 D
Just like your memories
  Em                          Bm
And how I want here to be with you
 C
Once more
D
yah yah yah


Chorus 2:
G                              D
You will always be inside my heart
               Em
And you should know
                       Bm
How I wish I could have never let you go
  C                 D
Come into my life again
          G
Please don't say no
                           D
Now and forever you are still the one
 Em
In my heart
                       Bm
So true, I believe I could never find
 C            D
Somebody like you
 Em       G 
My first love
oh oh


Finish:
G                              D
You will always be inside my heart
               Em
And you should know
                       Bm
How I wish I could have never let you go
  C                 D
Come into my life again
          G
Please don't say no
                           D
Now and forever

Wednesday, November 30, 2011

Inilah Anak Bangsa Yang Patut kita Sanjungi dan contohi!!!

Didekasikan Untuk: Wira Malaysia (Fad) <=== Superman Malaysia
Rujukan dari         : http://anakmemberontak.blogspot.com
Susunan Semula    : Annas Lavender
Untuk                   : Bangsa Kita

Assalamulaikum kepada semua pembaca...

      Entri kali ini berkisarkan tentang semangat yang ditunjukkan oleh seorang rakyat  Malaysia yang sangat patriotik. Cerita ini ialah kisah benar dan pernah keluar sebagai berita utama di stesen TV tempatan. Pengalaman ini ditulis oleh dirinya sendiri iaitu Fad(aku tak tau nama sebanar dia). Dalam banyak2 cerita yang aku baca, tak ada satupun yang mampu mengalahkan cerita ini. Hanya cerita ini yang mampu mengalirkan air mataku bila membacanya(cewah... dlm hati ada taman rupanya). Oleh kerana cerita ini mampu mengalirkan air mataku, aku berbesar hati untuk mengumpul dan menyusun semula cerita ini. Cerita ini asalnya dipisahkan dari satu bab ke satu bab. Untuk menyenangkan korang semua membacanya, aku telah himpunkan semua kisah tersebut dalam entri kali ini. Aku tersangat la sure yang korang pasti akan mengalirkan air mata selepas membaca kisah ini.
-----------------------------------------------------------------------
Gelora Bung Karno

BAB 1: Nekad ke Gelora Bung Karno
Hari ini 23 Muharram 1432 aku akan ke Jakarta untuk menyaksikan Perlawanan Akhir Piala AFF Suzuki antara Indonesia lwn Malaysia yang akan berlangsung malam ini (24 Muharram 1432 - 29hb Disember 2010) di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

AK 380 Berlepas jam 0700(maaf gambar gegar dipagi hari)

"Self Check-In" katanya

        Aku tidak pernah ke sana dan perancangan untuk ke sana di buat di saat akhir kerana aku terbaca artikel di mana Kelab Penyokong Bolasepak Selangor membuat rombongan ke sana, lalu aku menelifon salah seorang dari penganjur dan mereka katakan yang mereka sudah berada di lapangan terbang. Aku agak kecewa tapi aku terus ke komputer riba aku dan aku melayari laman sesawang Air Asia dan aku dapati harga tiket mampu untuk aku ke sana, lalu aku menghubungi rakan-rakan tentera hitam kuning yang lain namun hanya seorang sahaja yang dapat menuruti aku ke Jakarta kerana yang lain sudah ada perancangan lain, maklumlah perancangan saat-saat akhir.

        Operasi aku hari ini setibanya di Jakarta ialah untuk mencari tiket perlawanan(yaaa..memang aku tiada tiket ke GBK). Namun aku akan berusaha untuk mendapatkan 2 keping tiket buat aku dan rakanku. Jika tidak aku akan ke Kedutaan Malaysia bagi menyaksikan perlawanan itu di layar gergasi di situ.

        Mungkin ada yang akan mengatakan ia merupakan kerja bodoh, tetapi aku tetap hendak ke Gelora Bung Karno buat pertama kalinya dalam sejarah hidup aku dan aku ingin menyaksikan sendiri dengan mata kepala aku sejarah dicipta oleh barisan Harimau Malaya kita di situ. Sebuah epik sejarah yang bakal di kenang dan dijadikan bualan hingga ke anak cucu aku nanti.

Semoga aku dapat mencapai objektif perjalanan aku. Amin!!

WOOOOOOOOOO!!! MA...LAY...SIA!!!!!!

Inilah barisan kita,
Yang ikhlas berjuang,
Siap sedia berkorban,
Untuk ibu pertiwi,
Sebelum kita berjaya,
Jangan harap kami pulang,
Inilah sumpah pendekar kita,
Menuju medan bakti,
Andai kata kami gugur semua,
Taburlah bunga di atas pusara,
Kami mohon doa,
Malaysia berjaya,
Semboyan telah berbunyi,
Menuju medan bakti.

WOOOOOOOO!!! MA...LAY...SIA!!!

Bab 2: Dari Shah Alam ke Senayan

         Aku dan rakan aku Kem tiba di Terminal 2 Lapangan Terbang Soekarno Hatta jam 8:00am waktu tempatan(jam 9:00am di Malaysia) dengan pesawat AK 380 Air Asia. 

Tiket Air Asia pergi dan balik kami

        Jejak sahaja kaki kami di bumi garuda terus kami menahan sebuah teksi Bluebird setelah menanti hampir 30 minit dan mengarahkan pemandunya membawa kami terus ke Kedutaan Malaysia di Indonesia, 1-3 Jl. HR Rasuna Said, Jakarta Capital Region. Perjalanan mengambil masa kira-kira 40 minit dari Soekarno Hatta kerana jalan agak lengang pada hari itu mungkin ramai yang sedang bercuti hujung tahun. Setibanya kami di Kedutaan Malaysia sekitar jam 10:00am, kami terus mendaftarkan diri di pos pelawat dan kami nyatakan kepada pengawal bahawa kami ingin mencari tiket ke Bung Karno, lalu mereka menelefon langsung ke pejabat dan tiada siapa yang dapat memberikan jawapan yang kami kehendaki(iaitu "tiket ada"). Terus aku menghantar kiriman SMS ke Datuk Paduka Dr. Junaidy yang mana aku mendapat nombor dari seorang teman wartawan RTM yang merupakan rakan kepada Tapa(rakan kamcing aku) dan jawapan yang aku terima dari beliau adalah seperti yang aku dan rakan aku inginkan iaitu "Sila naik ke pejabat saya". Aku dan Kem dengan senyuman sehingga ke telinga berjalan ke pejabat Datuk dan kami membeli tiket itu dengan harga RP200,000(sekitar RM60)untuk menyaksikan Harimau Malaya bertarung dengan Sang Garuda di medan perang Gelora Bung Karno. "TERIMA KASIH DATUK!!!!!!!" itulah ucapan kami berkali-kali kepada Datuk Paduka Dr. Junaidy sebelum meninggalkan "kantor" beliau. Sekali lagi Terima Kasih Datuk!! kerana membantu kami disaat tiada yang ingin membantu. :-)

Kem bersama tiketnya

Aku bersama tiket aku

Aku akan simpan sebagai kenangan bersejarah untuk aku dan tanah tumpah darahku

         Dengan hati yang gembira bagaikan baru lepas bernikah, kami meninggalkan Kedutaan Malaysia dan berjalan kaki ke sebuah pusat membeli-belah berhampiran untuk mencari sesuatu supaya boleh diisi ke dalam perut yang kosong ini. Kami ke Mall Ambassador di Jl. Prof. Dr. Satrio Kuningan dan lantas ke tingkat 4 di mana letaknya medan selera. Kami memesan nasi pecel dan teh botol(kebiasaan bagi warga Malaysia yang ke Indonesia memesan teh botol sebagai minuman ;-) ). Sambil makan kami menonton TV di situ dan semua stesen televisyennya menjadikan perlawanan akhir Indonesia dan Malaysia sebagai topik dan mereka melibatkan selebriti-selebriti mereka dan juga penyokong bagi menaikkan semangat pemain-pemain untuk berjuang walaupun sudah ketinggalan 0-3 kepada kita. Aku tabik media mereka atas usaha mempromosikan bolasepak tempatan mereka dan pemain tempatan mereka. 

RCTi sedang berlintas langsung dengan keadaan di GBK pada jam 12:00pm

Nasi Pecel + Ayam Bakar + Telur Asin + Tempe Goreng + Cucur Jagung

        Selepas selesai kami mencari WiFi bagi memudahkan kami untuk mencari tempat untuk bermalam. Lalu kami ke Dunkin Donuts namun WiFi nya rosak, "ahh..macam-macam pulak waktu kita nak menggunakannya" detik hatiku, kami ke Chowking kerana di situ kami diberitahu mempunyai perkhidmatan WiFi. Di sini kami berkenalan dengan Mas Ferry Coy dan Mas Nawawi Priuk, berbual kami sambil berinternet. Hampir kurang lebih satu jam kami mencari di laman sesawang namun hasilnya tidak berpihak kepada kami dan kami mengambil keputusan untuk berjalan di sekitar Jl. Prof. Dr. Satrio Kuningan bagi mencari B&B Boutique Hostels(hostel terdekat yang kami dapat cari di internet) namun tidak berjaya. 

Perjalanan mencari tempat menginap di celahan kota Jakarta

Tentera Hitam Kuning di Jl. Prof. Dr. Satrio Kuningan

Bantuan ya Pak Polisi...kami dari Malaysia.. ;-)

        Setelah berjalan hampir 1 jam dan tiada satu pun bilik yang kosong kami mengambil keputusan untuk menaiki "Ojek"(teksi motorsikal) dan mereka membawa kami ke sebuah tempat bernama Wisma Tirta Jl. Pejompongan, Jakarta Central Region(berhampiran Senayan). Kami menyewa sebuah bilik dengan harga RP150,000/malam(sekitar RM50) dengan sebuah katil "queen" dan bilik mandi di dalam. Masuk ke dalam bilik kami pun berehat sambil merancang strategi bagaimana hendak ke Bung Karno kerana yang aku ada cuma dia dan yang dia ada cuma aku, kerana kami cuba menghubungi Kelab Penyokong yang ke Jakarta melalui beberapa SMS namun tiada jawapan. Keputusannya "Nekad ke Gelora Bung Karno"...lalu kami terlelap seketika kerana keletihan...

Bab 3: Nekad ke Gelora Bung Karno Bahagian 2

        Aku mencuri sedikit masa untuk menghabiskan ceritera aku di Gelora Bung Karno. Aku tidaklah sesibuk mana namun ada perkara-perkara yang perlu diselesaikan, campur tolak darab bahagi waktu tidur aku lagi, jadi ketat masa seharian aku :-).

        Jadi selepas berakhir lagu negaraku, lagu Indonesia Raya pula dimainkan dan dapat aku rasakan bergema stadium dengan nyanyian lebih 85,000 penyokong yang membanjiri Bung Karno. Seperti juga kita di Bukit Jalil, bergema dan naik bulu roma apabila hampir 100,000 rakyat Malaysia bersama-sama melaungkan Negaraku. Selesai Negaraku aku dan Kem terus melangkah dan cuba mencari ruang kosong untuk kami "port" namun dari pintu ke pintu semuanya sudah penuh dan padat. Dalam putaran kami mengelilingi Bung Karno mencari ruang untuk menyelit, kami mengambil keputusan untuk menonton perlawanan di skrin gergasi dari perkarangan dalam stadium. Sewaktu Indonesia mendapat sepakan penalti aku dan Kem hanya berpandangan sesama lain membelakangi sorakan dan teriak gembira dari penyokong garuda di dalam mahupun di luar stadium. Namun apabila Firman gagal menyempurnakan sepakan itu, aku hanya mengetis-ngetis kaki Kem tanda gembira. Aku rasa ada seorang dua penyokong Indonesia yang perasan tetapi mereka hanya buat "dunno jek". Syukurlah begitu kalau tidak haru jadinya ;-). 

Keadaan di luar stadium sewaktu permainan sudah bermula

Nyalaan "flare" di luar stadium

Barracuda yang dinaiki Harimau Malaya

        Kami memulakan kembali langkah kami untuk mencari ruangan untuk menyelit, separuh masa pertama perlawanan habis dan kami masih tidak dapat masuk ke tempat duduk kerana semuanya sudah padat. Separuh masa ke-2 bermula dan aku merencana strategi bagaimana hendak meraikan kemenangan Malaysia nanti kerana aku yakin dan pasti bahawa Harimau Malaya akan mengaum di sangkar Garuda setelah separuh masa pertama masih berkeputusan 0-0. Objektif aku sekarang bukan untuk menonton perlawanan tetapi hati sudah membara semangat untuk menyarung jersi Malaysia dan mengeluarkan bendera Malaysia dan bertambah semangat lagi setelah aku mendapat SMS dari ibundaku di Shah Alam mengatakan bahawa Kelab Penyokong yang ke Jakarta hanya menonton dari kedutaan(merupakan perancangan aku dan Kem jika tidak mendapat tiket). "Tinggal aku dengan kau je nih" kata aku kepada Kem. Dia hanya senyum.

         Tiba-tiba keadaan di Gelora Bung Karno sepi, haaa...aku dan Kem berlari ke tempat yang boleh aku melihat skrin gergasi, "Yess!! Malaysia score" bisik aku dalam hati, aku senyum memandang Kem dan dia juga begitu sambil kaki aku mengetis kakinya tanda kami meraikan jaringan Safee Sali itu. Selepas jaringan itu banyak sang garuda terbang pulang dan ini adalah peluang untuk aku dan Kem ke tempat duduk. Aku dan Kem ke sektor 1 dan berdiri di celahan tentera merah putih yang lain. Sebelum itu aku telah menghantar SMS kepada seorang wartawan RTM iaitu Madi(merupakan rakan kepada Tapa, rakan kamcing aku). SMS aku berupa begini;
"Aku kat pintu kayu-kayu. Pintu media kot. Takpe, Aku cuba je cari jalan nak support. Janji angkat piala, bendera Malaysia InsyaALLAH keluar. Aku cuba."

        Walaupun banyak yang terbang pulang, masih padat lagi Stadium Gelora Bung Karno, bayangkan betapa ramainya garuda yang memenuhi setiap inci stadium samaada di dalam atau di luar. Kami menonton sambil mata aku meliar mencari posisi yang sesuai untuk meraikan kemenangan Harimau Malaya nanti. Aku terpandang akan satu "port" betul-betul di tengah-tengah stadium di kawasan VVIP. Aku bisik kepada Kem dan dia mengerti, lalu kami menunggu hingga wisel penamat ditiupkan dan hanya berlayar mengikut angin Bung Karno. Dua gol dari pasukan Indonesia dan bergemalah Bung Karno seakan-akan mereka telah mendahului kita, "takpe, game kita punya, tunggu sikit je lagi nanti bergema lagilah Bung Karno" bisik hatiku. Semangat aku terus berkobar-kobar, kalau diikutkan hati, aku ingin menyarung jersi Malaysia terus dicelahan tentera merah putih itu. Namun aku terpaksa terima hakikat bahawa aku hanya seorang manusia biasa yang tiada kuasa untuk menahan terjahan puluhan ribu sang garuda nanti. Aku hanya berharap dan berdoa semoga ALLAH S.W.T. melindungi aku dan rakan. Tentera merah putih memang tidak henti-henti memberikan sokongan kepada timnas mereka dan itu membuatkan aku tabik kepada mereka kerana sokongan yang begitu padu walaupun hakikatnya mereka tewas sebenarnya. Langsung bertambah lagi semangat aku untuk Harimau Malaya, kerana kalau mereka kalah boleh memberikan sokongan padu begini, mengapa kita yang menang tiada sokongan. Aku nekad, jalur gemilang harus berkibar di Bung Karno kerana kesungguhan pemain-pemain untuk menjadi juara ASEAN dan juga aku sudah di Bung Karno, jika tidak berbuat apa-apa, lebih baik aku tengok di rumah sahaja ;-).

Harimau Malaya dan Garuda beraksi

Tentera Merah Putih mereka padat!!

Padat!!!


Dimanakah penyokong subsidi??

        Pritttt....Pritttt...Prriiiitttttttt..ittttttt..itu dia wisel penamat sudah dibunyikan namum tiada teriakan atau sorakan untuk pasukan Malaysia, "aduh!! Tak kan menang macam nih, ini tak boleh jadi man..ini mesti mau kena jugak man" kata aku pada diri sendiri. Semangat aku semakin membara, aku terus turun menempuh arus penyokong Indonesia yang akan pulang untuk aku terus ke "port" yang telah aku intai sebentar tadi. Kem menuruti di belakang. Kami mencari tempat yang sesuai dan merencana strategi bagaimana jika kami di serang. "Kem, standby jek, apa-apa lari je keluar padang. Kasut ikat ketat-ketat dah." kata aku kepada Kem. Kami melihat sekeliling dan ternampak Tan Sri Annuar Musa dan Datuk Shabery Cheek. Disaat itu Bung Karno diriuhkan dengan sorakan "Nurdin Bodoh" dari penyokong Indonesia. Mereka mahukan Nurdin Presiden PSSI meletak jawatan.

        Podium penyampaian piala disediakan oleh petugas-petugas, setelah itu seorang demi seorang orang kenamaan dari Malaysia dan Indonesia dipanggil untuk ke podium bagi memberikan hadiah. Seingat aku dan yang aku ingat dari Malaysia adalah Datuk Shabery Cheek, Tan Sri Annuar Musa dan Tengku Ahmad Rithauddeen, dan dari Indonesia adalah presiden mereka Nurdin Halid yang telah dibooooooo sepanjang masa oleh penyokong. Mereka tidak menyukai Nurdin kerana telah terlalu lama ditampuk pemerintahan PSSI dan beliau merupakan seorang politik yang bermain politik bukan cintakan bolasepak(ini bukan aku reka, tetapi aku bertanya kepada orang Indonesia sendiri mengapa mereka membenci Nurdin sewaktu dalam tahanan). Sambil menanti saat penyerahan piala, aku dan Kem hanya berdiri dan bergambar sekeping dua sambil memerhati sekeliling bagi mengetahui suasana dan untuk merencana strategi menyelamatkan diri jika diserang kelak.

Sambil menanti saatnya...

Gembiranya dia Malaysia juara..

        Safee Sali dipanggil untuk naik ke podium bagi menerima Anugerah Penjaring Terbanyak Piala AFF Suzuki 2010 (5 gol dalam 4 perlawanan). Kemudian giliran Firman Utina untuk naik menerima Anugerah MVP Piala AFF Suzuki 2010. Nama timnas Indonesia dipanggil untuk naik ke podium bagi menerima medal naib juara Piala AFF Suzuki 2010 dan tepukan serta sorakan gemuruh mengiringi mereka. Lagi membaralah semangat aku untuk melaksanakan tugas. Aku nak bersorak cuma berdua sahaja, kalau sorak pun mungkin abang security dan orang sekeliling sahaja dengar, nak tepuk pun begitu juga, apa yang aku boleh buat untuk sama-sama dengan pasukan bolasepak Malaysia yang telah berjuang hanyalah dengan mengibarkan jalur gemilang supaya mereka tahu bahawa ada yang menyokong mereka dan bersama-sama dengan mereka sewaktu mereka bertempur tadi. Jadi zip beg sandang dibuka, bendera disediakan untuk keluar, aku bisik kepada Kem "standby, apa-apa lari je"

        "AFF Suzuki Cup 2010 Championnn..MALAYSIAA!!!!" Boooooo..Boooooo.. itulah sorakan yang mengiringi pasukan Malaysia naik ke podium dan pada saat itu jugalah, tangan kanan aku mencapai bendera di dalam beg dan terus naik kedua-dua belah tangan aku memegang dan mengibarkannya tanda aku meraikan kemenangan dan semangat juang pemain-pemain. Aku nak mereka tahu yang mereka masih ada sokongan dari rakyat Malaysia, aku nak mereka tahu yang ada rakyat Malaysia yang bersama-sama sewaktu pertempuran selama 90 minit tadi, aku nak semua tahu yang bolasepak Malaysia belum mati lagi. Yang berjuang bukan orang lain...tapi orang kita juga!!

Jalur Gemilang bersedia untuk berkibar

Satu-satunya Jalur Gemilang yang berkibar di Gelora Bung Karno

Inilah dia...Tanah Tumpah Darahku!!

        Sewaktu dengan berkibar megahnya bendera Malaysia di Gelora Bung Karno, bergema lagi tempat keramat itu dengan jeritan booo disusuli botol-botol dan segala objek-objek berterbangan ke arah aku. Aku hanya mampu tahan dan terus menadah segala objek, teriakan maki hamun dari sang garuda. Aku tidak pasti samaada aku terkena balingan mereka atau tidak kerana waktu itu aku tidak lagi fokus kepada mereka, aku fokus kepada bendera dan juga para pemain yang di atas podium."AAAHHH..pedulikan mereka..kita dah menang..kena baling sikit tu biasalah..adat lah..di Malaysia pun ada baling-baling botol" bisik hatiku untuk menguatkan semangat.

         Jalur Gemilang berkibar megah di Gelora Bung Karno semegah Harimau Malaya mengangkat trofi kejuaraan....

Bab 4: Tahanan Yang Aman

        Jalur merah putih, bulan dan bintang 14 segi serta warna biru kemegahan kita berkibar di Gelora Bung Karno sehingga semua mata tertumpu padanya termasuk pengawal-pengawal keselamatan dan juga anggota polis yang bertugas. Agak gawat ketika itu penyokong-penyokong Indonesia kerana tidak dijangkakan akan ada bendera Malaysia dikibarkan di gelanggang keramat mereka, begitu juga pihak keselamatan yang bertugas, mereka seolah-olah tergamam dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Bagi tentera merah putih pula, hanya caci maki dan balingan objek ditujukan kepada aku.

        Seterusnya, ada seseorang yang berteriak dan menyuruh pengawal yang bertugas menarik aku, dan kelam kelibut mereka semua menarik aku membawa aku pergi dari tempat aku berdiri. Bendera masih teguh di genggaman namun aku tidak dibenarkan mengibarkannya atas alasan keselamatan. Aku berkata kepada mereka "Aku hanya mahu celebrate dengan team aku" dalam loghat Bahasa Indonesia. "Kata kami dijaga" teriak aku lagi. "Aku mahu bersama pasukan aku" tambah aku lagi. Namun tanpa diendahkan aku terus ditarik ke bawah laluan bilik persalinan dan ketika di situ datang pengurus pasukan Indonesia Andi Darussalam marah-marah kepada aku "Kami sudah aman di sini, ngapain kamu bikin provokasi terhadap kami? Rupanya bukan penyokong Indonesia yang merusuh, penyokong Malaysia yang merusuh". Aku menjawab "Saya tidak merusuh, saya cuma mahu celebrate kemenangan pasukan saya". Lalu dia mengangkat tangan seolah mahu melempang aku namun dileraikan anggota keselamatan yang dekat 20 orang semuanya mengawal aku. Bendera Malaysia masih di tangan ketika mereka memegang aku dengan kawalan ketat seolah-olah aku menimbulkan kekacauan.

        Seorang pegawai keselamatan yang aku kenal dengan panggilan Glenn datang dan menyuruh aku dibawa ke pintu kuning, lalu aku pun di bawa berjalan di hadapan ribuan penyokong Indonesia dengan bendera Malaysia masih aku genggam walaupun tidak dibenarkan berkibar dan setibanya aku di sebuah bilik di pintu kuning aku di letakkan bersama dengan tahanan-tahanan lain yang ditahan atas kesalahan menyeluk saku, mencuri dan sebagainya. Di bilik itu juga merupakan tempat pesakit-pesakit yang pengsan dan sebagainya dirawat.Kemudian datang seorang pegawai dan dia merupakan Ketua Keselamatan AFF untuk perlawanan malam itu dan aku berjabat tangan dengannya tetapi aku lupa namanya siapa. Dia berkata kepada aku "You are not a criminal, so you don't have to stay in this room, you can sit at the front desk. We need to assure your safety" dan aku menyahut "Terima kasih bapak". Aku duduk di sebuah meja berhampiran pintu masuk ke bilik rawatan dan bilik tahanan itu. Aku memberitahu mereka bahawa aku ada seorang rakan bersama dan meminta mereka mencari teman aku dan pastikan keselamatannya. Lalu Glenn menanyakan namanya dan aku menunjukkan foto rakan aku kepadanya kerana disaat ini aku sudah terpisah dari rakan aku Kem.

         Sepanjang aku berada di meja itu ramai yang datang bertanyakan kepada aku, kenapa aku buat begitu? Tidak takut dipukulkah? Aku hanya senyum kerana tidak terjawab aku waktu itu, adakah mereka akan faham bahawa aku ingin meraikan kejayaan pasukan aku? Jadi jawapan aku kepada mereka hanyalah satu senyuman dengan harapan mereka faham yang aku ke sini bukan untuk membuat provokasi. Pihak polis Jakarta memang baik layanan mereka terhadap aku dan mereka juga memberikan aku makanan nasi bungkus tetapi aku menolak. Kemudian masuk Kapten Siregar dengan satu bendera Malaysia yang telah dibakar oleh penyokong Indonesia. Dia menunjukkan bendera itu kepada aku, namun apa yang aku boleh lakukan, aku hanya membuat mimik muka sambil mengangkat kedua-dua bahu aku menandakan aku tidak bersetuju dengan angkara penyokong Indonesia.

        Hampir 2 jam aku berada di dalam bilik itu, kemudian barulah aku disuruh mengikut Kapten Siregar ke Ibu Pejabat Polis Jakarta Pusat untuk diambil keterangan. Aku di bawa menaiki Trak Tahanan Polis bersama tahanan yang lain tetapi Pak Siregar telah membenarkan aku duduk disebelahnya lalu aku pun menurut.

        Pada ketika ini rakan aku Kem telah diletakkan bersama dengan pasukan Malaysia untuk keselamatan kerana penyokong Indonesia selepas selesai penyampaian trofi, mereka memasuki padang dan cuba untuk masuk ke kawasan bilik persalinan pemain. Syukur rakan aku selamat dan dia dapat bergembira bersama dengan pasukan Malaysia. Banyak foto-foto hasil bidikannya membuatkan aku cemburu..haha ;-).

Kejuaraan milik kita

Kita gergasi Asia Tenggara

Tahniah Harimau Malaya!!

Perjalanan masih jauh...

Kita adalah juara!!

Bangga aku dengan mereka...

King Raja & Kem

Kem bersama Razman dan pembantu skuad Malaysia

Dan gambar yang paling aku cemburu sekali ialah ini
  Rakyat Malaysia pertama yang memegang Piala AFF Suzuki bersama kapten Safiq Rahim
Ya, rakyat Malaysia pertama(tidak dikira pemain dan pegawai serta pak menteri) serta penyokong pertama yang memegang Piala AFF Suzuki itu.

        Kem terpaksa menanti sehingga pasukan Malaysia hendak pulang dan dia keluar bersama-sama mereka ke baracudda. Glenn menemani Kem untuk mencari kenderaan yang boleh dia naiki untuk ke Ibu Pejabat Polis Jakarta Pusat bagi menemui aku. Dia terpaksa memegang "walkie talkie" untuk menyamar seolah-olah dia seorang pekerja keselamatan di Bung Karno. Glenn berjaya mendapatkan ojek untuk Kem dan dia terus ke Ibu Pejabat Polis Jakarta Pusat.

Harimau Malaya dalam perjalanan pulang

Barracuda Harimau Malaya

        Sementara itu aku menempuh jalan sesak dari Gelora Bung Karno ke Ibu Pejabat Polis bersama dengan tahanan lain dan Kapten Siregar. Dalam perjalanan aku berbual bersama beliau tentang banyak perkara. Kemudian beliau menunjukkan aku Istana Presiden, Istana Wakil Presiden, Rumah Gabenur Jakarta dan Monumen Nasional dalam perjalan ke "kantor" beliau. Hampir satu jam lebih perjalanan kami dan sesudah tiba di lokasi, beliau mengarahkan aku mengeluarkan semua tahanan dan disuruh berbaris. Aku hanya menurut dan aku membukan pintu tahanan di trak kemudian mengarahkan mereka turun dan berbaris kemudian menyuruh mereka berjalan mengikut Kapten Siregar(macam polisi pulak gaya aku waktu itu..haha). Sampai di pejabat, beliau membawa aku berjumpa dengan Komander beliau dan kemudian beliau mengarahkan rakannya mengambil keterangan aku, cap jari serta foto untuk rekod. Jadi Encik Binur Simbolon telah mengambil keterangan aku mengenai mengapa aku ke Jakarta, apa motif aku mengibar bendera Malaysia dan sebagainya. Kemudian foto dan cap jari direkodkan. Semuanya itu mengambil masa hampir satu jam.

        Pada waktu itu aku menerima SMS dari Kem mengatakan yang dia sudah berada di luar Ibu Pejabat sedang menikmati makanan di gerai berhampiran. Aku membalas "Tunggu jap". Setelah selesai semua perkara pihak polis meminta Kem untuk datang mengambil aku di pejabat sebelum aku boleh dibebaskan atas alasan supaya dia menjadi saksi bahawa tiada apa yang berlaku kepada aku sewaktu dalam tahanan. Aku bersalaman dengan semua termasuk tahanan-tahanan sebelum aku meninggalkan Ibu Pejabat Polis Jakarta Pusat dan Kapten Siregar meminta jersi Malaysia(yang tulen NIKE) untuk dibuat kenangan dan beliau tertarik kepada jersi Kem yang baru itu lalu aku pun memberikan kepadanya. "Kena pow la pulak" bisik hatiku.Hehe..

        Terima kasih kepada Glenn dan pihak keselamatan semua serta anggota polis terutama Kapten Siregar dan Pak Binun Simbolon kerana memahami bahawa aku berbuat demikian atas dasar meraikan kemenangan pasukan aku dan bukan untuk provokasi terhadap penyokong Indonesia. Pada pendapat aku tidak semua penyokong Indonesia berfikiran kolot, namun terdapat segelintir yang masih rendah akalnya. Itu kita tidak boleh lari dari hakikat kerana ianya berlaku disemua negara di dunia ini.

        Selesai semuanya aku dan Kem menahan teksi Bluebird untuk pulang ke bilik menginap kami namun satu tragedi berlaku dimana aku dan dia terlupa di mana kami menginap. Bilik yang kami sewa itu terletak di celahan kota Jakarta berhampiran Senayan jadi kami terlupa untuk merekodkan jalannya mungkin kerana terlalu ghairah hendak ke Bung Karno. Lalu kami menaiki teksi berbekalkan kunci bilik yang tertera tulisan Wisma Tirta lalu aku berkata "Pak, kami mahu ke Wisma Tirta tapi ngak tahu dimana jalannya". Pemandu teksi itu membalas " iya kalau ngak tahu jadi gimana nih??". Aku memandang Kem dan Kem menerangkan yang tempat itu terletak berhampiran Senayan. Lalu kami pun berpusing-pusing sehinggalah pemandu itu meminta bantuan rakan-rakan teksi yang lain dan tahulah dia bahawa Wisma Tirta terletak di Jl. Pejompongan. Hampir satu jam kami di dalam teksi akhirnya tibalah kami di Wisma Tirta, Jl. Pejompongan dan masuk ke bilik, kami membersihkan badan sebelum tidur.

Itulah kisah kami berdua sepanjang berada di Gelora Bung Karno. 

        Harapan aku seterusnya adalah agar sokongan ini tidak terhenti di sini sahaja, Liga Malaysia akan kembali untuk Musim 2011 dan diharapkan media-media dapat memberi liputan yang terbaik untuk anak Malaysia yang berjuang. Penyokong-penyokong pasukan masing-masing teruslah menyokong walaupun kita mengutuk pemain dan sebagainya tetapi sokong tetap sokong. Kepada pihak pentadbiran yang berkaitan dalam bolasepak Malaysia, harap hati anda ada pada bolasepak bukan pada perkara lain.

TAHNIAH SKUAD MALAYSIA!!!
Tahniah kepada semua warga Malaysia yang HATI & JIWA mereka telah pulang ke tanahair setelah sekian lama berada di perantauan. Harap kepulangan ini adalah kepulangan yang kekal abadi. Ingat "YANG BERJUANG TU BUKAN ORANG LAIN..ORANG KITA JUGA!!!"

WooooooOOOOOOooooo!! MA...LAY...SIA!!!


Saturday, November 26, 2011

Apa itu Gothic?

Assalamualaikum kepada para pembaca semua.
        
            Entri pada malam ini berkisarkan tentang Gothicism. Saya amat tertarik untuk mengutarakan isu ini kerana pada petang tadi, ada seorang hamba Allah yang menghantar pendapat yang tak berapa bernas kepada saya tentang gambar gothic saya.


          So, Entri pada kali ini saya akan mengupas dengan lebih lanjut tentang perihal gothic. Apa itu Gothic? Budaya? Seni? Fashion? atau salah satu fahaman yang menyembah Syaitan? Ok, tanpa melengahkan masa lagi, saya akan teruskan dengan penerangan.

Apa itu Gothic?
             Dari segi sejarah, Gothic bukanlah seperti yang kita kenali sekarang. Memang benar pada suatu masa dulu, Gothic bukanlah satu cabang aliran music atau fashion. Sebaliknya, Gothic lebih kepada satu medium ideologi. Gothic sebenarnya berasal dari "VisiGoth", yang merupakan nama salah satu puak barbari dari Jerman, puak yang menghuru-harakan Kerajaan Rome ketika itu.
         
Puak Visigoth

             Ideologi tersebut terus berkembang secara sekular ke dunia artistik, dengan penggayaan yang gelap dan gloomy dan boleh dilihat pada senireka bangunan-bangunan zaman pertengahan abad, seperti di Andalusia dan Sepanyol. Puak VisiGoth ( atau Gothic ) mula melebarkan ideologi mereka ke seluruh benua Eropah, dari Scandinavia hingga ke Russia, dan mereka juga bermigrasi keserata dunia dan meninggalkan ideologi seni mereka.

Bangunan Gothic terbesar; Central Milan, Italy

              Manakala definisi Gothic secara budaya ( culture ) bagi pencinta Gothic adalah sebagai gambaran depresi, marah, kelam, benci, sedih kecewa dan kegelapan. Semua perasaan ini dijadikan sebagai satu budaya, trend dan music.

Perasaan Sedih

            Gothic juga mendapat tempat dihati peminat music melalui genre mereka tersendiri. Dengan tona yang mendayu, mellow, gloomy dan lyric yang penuh diisi dengan perasaan benci dan sedih. Eropah merupakan tempat mulanya berkembang music Gothic ini bilamana wujudnya Xandria, Theatre Of Tragedy dan beberapa lagi.

Xandria


Theatre Of Tragedy

            Music genre ini pada awal kemunculannya, sering dikaitkan dengan amalan "Satanisme" dan mengajar sifat membenci dalam diri. Namun pandangan negative itu dapat ditangkis kerana setiap lyric lagu dalam genre Gothic ini lebih kepada kesedihan dan depression diri. Lyric seperti ini dapat dilihat melalui band Goth seperti Lacuna Coil, Professional Murder Circle, H.I.M dan banyak lagi.

Lacuna Coil; Our Truth lyric

            Tapi, musik genre ini terdapat pula pecahannya. Seperti Gothic Classic, Gothic Metal, Symphony Goth Metal dan banyak lagi pecahannya yang tidak saia nyatakan disini. Namun, Gothic tidak cenderung ke arah black metal ataupun satanic. Dan kerana berbeza dalam pecahan ideologi dalam music gothic, ini membuatkan halatuju dan genre'nya berlainan dengan black metal seperti Cradle Of Filth, Dimmu Borgir.
               
               Selain musik, orang akan merujuk gothic kepada fesyen. Kebiasaannya, golongan gothic, atau kita boleh panggil mereka "goth" akan selalu memakai pakaian yang bewarna gelap dan bercelak. Tapi disebaliknya, golongan gothic bebas memakai apa saja warna pakaian dan tidak terbatas memakai pakaian yang gelap. Hal ini kerana, "goth" berfikiran bebas. Ada yang mengatakan pakaian gothic ini melanggar syariat islam. Tapi bagi saya pakaian tidak melambangkan apa-apa. Sudah jelas dinyatakan dalam hadis yang diriwayatkan Rasulullah SAW bahawa,"Allah tidak pandang paras rupamu, Allah tidak pandang hartamu tapi Allah pandang hatimu". Saya bukan nak menidakkan syariat islam, tetapi hanya nak memberi pendapat.

Cybergoth

Gothic Lolita

              
             Di samping itu, pelbagai persoalan dan tohmahan yang menyatakan adakah "goth" ini berpegang pada satu agama saja atau mereka tidak beragama. Ingin saya jelaskan disini, gothic bukanlah sesuatu yang merujuk kepada kepercayaan tetapi ianya merujuk kepada budaya. "goth" boleh mengamalkan apa-apa jua agama atau kepercayaan. Memang tidak dinafikan, SEGELINTIR "goth" ini yang tidak beragama dan menyembah syaitan tapi tidak semua yang begitu hanya SEGELINTIR saja yang dimana segilintir itu tidak memahami apa itu gothic yang sebenarnya. 

Prinsip Gothic sebenar


            Konklusinya, jangan menilai orang dari apa yang dizahirkannya tanpa mengetahui apa yang ada di hatinya. Bak kata atuk saya, dia orang putih tau;"Don't judge a book by its cover" huahuahua....

Admin: 
Jangan nak ikot sesuke aty jer nak copy bnde ni.... penat sy menaip tau... thanks for reading.. ^_^

Inspired by   : Puteri Lavender
Dedicate for : Goth


Friday, November 25, 2011

Sejarah Penubuhan Soo Bahk Do


Dari artikel "The History of Soo Bahk Do"



Terjemahan oleh                         : Annas Aweel
Ilustrasi dan penyusunan semula: Annas Aweel
Didedikasikan untuk                   : Samarahan Soo Bahk Do Club





Sejarah Penubuhan Soo Bahk Do

           
        Di Korea, seni asli pertahanan diri (Soo Bahk Ki dan Tae Kyun) telah digabungkan dengan prinsip-prinsip pertempuran lain (Kung Fu Cina Utara dan Selatan) dan garis panduan moral seperti falsafah Do (Tao), No Ja (Lao Tzu) dan Kong Ja (Confucius) oleh Pengasas Hwang Kee, ke dalam apa yang kini dikenali sebagai Soo Bahk Do Tang Soo Moo Duk Kwan. Apabila membangunkan seni mempertahankan diri, Hwang Kee menarik sepenuhnya kepada Muye Dobo Tong Ji, teks kuno yang diterbitkan pada tahun 1790 yang diterjemahkan sebagai Manual Illustrasi Komprehensif Seni Mempertahankan Diri Korea Purba(Comprehensive Illustrated Manual of the Martial Arts of Ancient Korea). [2]


   
        Kwang Jang Nim Hwang Kee

          Hwang Kee menciptakan Moo Duk Kwan pada 9 November 1945. Hwang Kee mendapat ilhamkan untuk mengkaji seni mempertahankan diri pada tahun 1921 ketika beliau berusia kira-kira tujuh tahun. Pada Festival tradisional yang dipanggil "Dan O" dia melawat sebuah kampung yang berdekatan, di mana mereka telah memanah, bergusti dan banyak perayaan lain. Ketika Kee menikmati pesta itu, sekumpulan tujuh atau lapan lelaki mempunyai pertikaian dengan lelaki yang berseorangan. Tiba-tiba sekumpulan lelaki itu menyerang lelaki yang kesorangan itu, yang mula mengelakkan dan menyerang balas dengan kaki-Nya, dan berdiri di pintu untuk melawan satu orang pada satu-satu masa, akhirnya mengalahkan sekumpulan lelaki. Keupayaan lelaki itu mempertahankan diri dari beberapa penyerang mengkagumkan Hwang Kee menyedarkan dia untuk belajar seni mempertahankan diri.
          

Soo Bahk Do Bulgaria

             Hwang Kee telah mengkaji banyak sumber dalam beberapa tahun. Pada usia 22 ada yang mendakwa beliau telah diiktiraf sebagai Master. Pada bulan Mei 1935 Hwang Kee mula bekerja untuk syarikat kereta api Korea yang membolehkan beliau untuk mengembara. Pada bulan Mei tahun 1936, dia bertemu dengan seorang master Kung Fu cina bernama Yang, Jin Kuk. Kee berlatih dengan Yang sehingga tahun 1946. Pada masa itu, China mengalami revolusi komunis. Latihan terdiri daripada Seh BOP (posture badan), Bo BOP (langkah), Ryun BOP (keadaan) dan Hyung (bunga) dengan applikasinya. Pada 9 November 1945 Hwang Kee mengasaskan Moo Duk Kwan. Idealogi asas Moo Duk Kwan pembangunan peserta. Individu-individu yang kuat dari segi Roh dan fizikal menjadikan komuniti yang kuat, komuniti yang kuat membuat negara-negara yang kukuh, negara-negara yang kukuh dan damai membuat sebuah dunia yang kuat dan aman. [3] Pada tahun 1957, Kee membuat penemuan Soo Bahk, seni mempertahankan diri Korea yang tulin, dari Muye Dobo Tong Ji. Kee membangunkan sistem Soo Bahk dikaji melalui Moo Duk Kwan. Beliau memilih nama Soo Bahk, derivatif Soo Bahk Ki, teknik tangan yang menarik, dan Bahk Soo Hee, tarian tangan yang menarik, yang telah diperincikan dalam Muye Dobo Tong Ji. Pada tahun 1960, Persatuan Soo Bahk Do Korea telah ditubuhkan dan didaftarkan secara rasmi dengan kerajaan Korea sebagai seni mempertahankan diri tradisional Korea.

Admin: 
Semua yang tertulis di sini tidak boleh di copy dengan apa-apa cara sekalipun tanpa kebenaran Administrator (Annas Aweel). Hak cipta terpelihara 2011.

Thursday, November 24, 2011

Establishment of MALAYSIA : Planning of USA since 1889 yet? (English Version)

[Confidential Information 1426/al(c) Annas_Aweel]
Establishment of MALAYSIA     : Planning of  USA since 1889 yet?
Repost by                                : Annas Aweel
Restructuring by                      : Annas Aweel and Mimik
Translation by                         : Annas Aweel and Mimik


1) A reaserch done by education faculty and Police Administrative, UITM explain that Malaysia has been known since 1889 .. Western colonial planning to divide and weaken the Malay world for hundreds of years have been designed by the Freemasons!

2) Criticism of planning the establishment of Malaysia in 1937 by external consultants Rupert Emerson USA is presenting his paper at HARVARD UNIVERSITY! .. 10 years after the foundation stone of the Freemasons (a secret movement founded by Jews) be placed in Northam Road in Penang .. during placement of the cornerstone of Freemasonry Posted in 1927, Rupert Emerson has just assumed the position Professor at Harvard University .. USA call him "Specialist on Nationalism in Asia" may be one powerful member of the Freemason.




3) I feel like crying when I see these things, when I find out the real history of the establishment of Malaysia and Indonesia.   It started when this sudden weird event occurs. Back then, Philippines once wanted to claim the name Malaysia. However, somehow Malaya, Singapore, Sabah and Sarawak got the name first...

4) Apparently, a plans of the MALAYSIA country was existed hundreds of years before the country declared "independence", and a very clear is the country's founding papers MALAYSIA and criticism at Harvard University in 1937 by Rupert Emerson, which is ADVISORY OUTSIDE USA at that time and professor of political science and international relations in Harvard University.

5) USA secret documents about the state of Malaysia titled as below has been removed by the USA on his official Web site after the article about it published in the University Technology MARA .... right into CIA intelligence
"Foreign Relations, 1964-1968, Indonesia, Malaysia and Singapore; Philippines.Editor: Edward C. Keefer General Editor: David S. Patterson, United States Government Printing Office, Washington, 2001. "

6) Dato Onn Jaafar: founder of the United Malays National Organisation (twinner), the original ڤرتوبوهن كبڠسأن ملايو برساتو or the name has now been translated into English to "the United Malay National Organization (UMNO)". The British banned all political parties that are not transform into English.


In the severe slander by the nation itself (Dato Onn Jaafar)


7) The last Speech from the Dato Onn Jaafar as the Speaker of the UMNO on August 26, 1951:
Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini; langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri.…saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat2 yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. (adakah Dato Onn Jaafar sudah berjaya masuk ke dalam salah satu loji FREEMASON di Tanah Melayu ketika itu?) Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini. Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan2 dan tanggungan saya itu…"
rujukan : (Mohamed Abid, 2003, muka surat 191-192)
translation:
"Since I have several opportunities to see a response step, an act or proposed to be carried out in Malaya; the steps and actions that bring anxiety to myself.I get the opportunity of being able to see places inaccessible to most people. (whether Dato Onn Jaafar has successfully entered the Freemasons one plant in Malaya at that time?) Seeing steps and recommendations to be had upon the Malay states. Unfortunately I had to shut your mouth, I say unfortunately my mouth is closed can not disclose this to the people of the Malay Peninsula of what is known by me in completing the jobs and my dependents ... "
reference: (Mohamed Abid, 2003, page 191-192)


The establishment of colonial Freemason in 1927 at Penang, the foundation stone of resignation.



Among the Freemason in Johor (watch carefully what is written in mailbox and symbolically)



*As wanted by Rupert Emerson (most likely a member of the Freemasons) the idea of the USA on Malaysia become a reality at 16 September 1963 when Singapore, Malaya (now known as Peninsular Malaysia), Sabah and Sarawak become a one nation, Malaysia. However, Brunei at the last minute withdrew from participating in Malaysia and remained under the auspices of the British colony until 1984. Singapore and Malaysia joined up in 1965.

8) Supporter of the idea of Malay Archipelago, such as Lim Chin Siong and Said Zahari opposed the formation of Malaysia who thought that it was the U.S. colonial project. They also thought Singapore was already a part of Malaya and there were no doubt when the country becomes a part of Malaysia. We will not easily forget the suffering felt when the past dream was sacrificed which was thought as a failure. Constitution of the People which combined with Prince AMCJA, anti-British war emergency and independence, Socialist Panel and arrestment by ISA which nearly to all of the elected representatives of People's Party and the Labour’s Party, Assemblyman, Member of Parliament, Members of Local Authorities, as well as Division’s leaders and branch after the ban on council elections of local seats when they won almost all the seats in Socialist Panel. The President of PAS, Dr. Al-Helmy Burhanudin who was accused of going against the formation of Malaysia was also languished in the ISA. This matter was written by Pak Said Zahari, who was also imprisoned by Lee Kuan Yew the ISA in Singapore, for 17 years without trial, in his book of memoirs "Passing the Turbulent Seas."

9) In conclusion, it was not Tunku Abdul Rahman who made the name Malaysia. If it is so then we were blindly fooled. Of course, it is “them” who also controlled and arranged (indirect rule) on who should rule and what kind of future generations that should be created by Malaysia.

10) In reality, Dato 'Onn was able to detected the plans that ' they' started. Unfortunately, when they realized that, the UMNO was blinded by British propaganda and their agents till this day onwards. In the end Dato’ Onn was insulted and accused by British conspirator. (Mohamed Abid, 2003, p189)

11) something big may truly occur after the era of reign of Najib Tun Razak because the Prime Minister of Malaysia game has ended!
R - Tunku Abdul Rahman
A - Tun Abdul Razak
H - Tun Hussein Onn
M - Dr. Mahathir Mohamad .. (Musa Hitam contested but lost to Dr.M M)
A - Abdullah badawi (Anwar Ibrahim was jailed when charges of sodomy / sodomy)
N - Najib Tun Razak (as if won unopposed since there is no other person whose name start with N)

12) "The government has chosen the Great War" (now named as PUTRAJAYA) .. official source of this speech: http://www.pmo.gov.my/ucapan/?m=p&p=mahathir&id=1692

13) According to the Illuminati plan .. whereas the Freemasonry has joined with her .. The Third World War must be carried out on the east side of the world to form the New World Order: 1World Government, noticing the letter ‘G’ in the Freemason logo, it refers to the Government!

"Here ... sent away from his son Isaac to the land of the east."
(Genesis 25:6 New International Version)

14) According to the predictions of the Jewish Zionist who controlled the state of Israel as well as parliamentary of USA (founded by one wing of their movement after the Freemasons joined forces with another Jewish movement called the Illuminati) The sons of Keturah / Quntura / Keturah who is Abraham's a.s third wife after Hajar and Sarah, will challenge their authority when it is close to the ‘World End’, and Imam Mahdi or Messiah will be born in the Eastern world. Before him, Allah will bring down prophet Isa a.s or Jesus Christ to earth to fight the Anti-Christ or Dajjal who will admit he is the true god, but he lied (I had read that he was Samiri during  the days of Prophet Musa a.s or Moses who Allah grant him a long life till the Judgement Day. After he peeped Moses who was summoned by Allah, he collected trails of angel Jibrail or Gabriel. Then he created the CATTLE-shaped “god” which was  made of gold collected from all the Jews. After he spread the trails of angel Gabriel, suddenly the cow can move actively for a few seconds and he led all the Jews by saying GOLD COW "sacred cow", "holy cow" is a God ... the story is in the Qur'an, Surah Al-Baqarah, and Samiri’s teachings most likely proof that he is the Antichrist and is still strongly believed by followers of the Hindu religion (which their great civilization began in the Indus River in India)

15) With a strong belief that a people who is the descended from Kunturah / Quntura / Keturah will challenged and defeated the Jews, most of the countries in East was weakened and split apart while western powers was amplified .. Malay world was split into at least six countries - Malaysia, Indonesia, Philippines, Singapore, Brunei and Timor Leste... Chinese world was split into China, Taiwan, Macao, Hong Kong .. Korea World was split into North Korea and South Korea .. controlling Vietnam was still in progress, the severe bombing of Japan and the USA advanced military base was built in Japan, Philippines and many more countries around the world, as well as excessive military aid was given to Singapore (note the system is the same with Israel when Israel won the six day war against the countries of Arab) and Israel General was sent there to control the Singapore’s military strategy,( Lee Kuan Yew's call them as The Mexican)  and communist politic and modern socialist beliefs was builds which has the same founder, Karl Marx, who are Jews, and want the world to be democratic ( the system was established by Jews, USA and Russia ( which located on the east of the world ) were also crashed together, then FACEBOOK and GOOGLE was created ( the founder was also a Jewish ),then the Jews bought YOUTUBE and dominated most of the major media, HOLLYWOOD was also founded and they also well founded many  film studios companies in the USA to influence the world. This is called the ‘GLOBALIZATION’.

16) The most surprising thing is how did Anwar Ibrahim could become Malaysia's Deputy Prime Minister very quickly and able to turned in his Foundation For Future strategy or plan (an organization that deliberately designed by the USA and the Jews for political planning in Asia) he was also a very close friend with Paul Wolfowitz (the mastermind of the war in Iraq and Afghanistan) and as if Najib is expressing the main mission of this Illuminati or Freemasons 1World Government: New World Order.  The first Malaysian elections during the era of the reign of Abdullah Badawi dated "13" (a number sacred to the followers of the Freemasons and the Illuminati) . What is the importance of the number "7" in Freemasonry? Placing the stone foundation of Freemasons at Penang was in 1927, planning and opinions on the formation of Malaysia was in 1937 and declaration of "Independence day" of Malaysia was in 1957.





LUCIFER show 1 World Government Sign...






17)Ideologi of Freemason, Illuminati and Zionis;
They (no matter what race) who sold their soul to the ‘MASTER‘ to do all the above will be given the power:
a. to induce spiritual blindness
b. to convince
c. to convert
d. to corrupt

Administrator (Annas Aweel): 
Political world is all as had been planned by the Freemasons and the Jewish people .. on facebook it is written, "what are you thinking" and google actually is a special database and graphs and so forth to find out find out what people really want to find on the internet ... everything is very planned!!! No copying are allowed!!! Ask Administrator(Annas Aweel) for the copyright... 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...